BREAKING NEWS

Senarai Harga Kereta Proton Terkini 2016

Senarai Harga Baru Kereta Proton Terkini 2016. Anda seorang peminat kereta Proton? Pembuat kereta nasional iaitu Proton telah menaikkan harga kereta keluaran mereka bermula dari 15 Februari 2016 akibat daripada kejatuhan nilai Ringgit Malaysia yang menyebabkan pembelian bahan mentah kini menjadi mahal. Kadar kenaikan harga baru bagi kereta Proton adalah dari lingkungan RM312 sehingga RM2,021 bergantung kepada varian model dan melibatkan model seperti Proton Saga, Iriz, Persona, Exora, Oreve dan Suprima S.

Senarai Harga Baru Kereta Proton Bermula 15 Februari 2016

Sebelum ini pada awal tahun 2016, pengeluar kereta seperti Toyota dan Honda telah menaikkan harga kereta akabiat daripada kos operasi yang meningkat naik. Berikut adalah jadual harga baru kereta Proton bermula 15 Februari 2016 (sumber Proton Edar) yang mengandungi maklumat penting tentang nama model, varian, harga baru OTR bagi Semenanjung Malaysia/ Sabah & Sarawak/ Langkawi dan Labuan. Harga yang dinyatakan telah mengambil kira kadar GST 6%.

Jadual Harga Kereta Proton Terkini 2016

Harga baru Kereta Proton 2016

Semoga Senarai Harga Kereta Proton Terkini 2016 ini boleh dijadikan panduan buat peminat kereta Proton yang bercadang untuk membeli atau menaiktaraf kepada kereta Proton yang baru.


Share this:

 
Copyright © 2014 Berita Viral Kini. Designed by OddThemes | Distributed By Blogger Templates20